Returer

På den här sidan har vi sammanställt allt som gäller returer. Välj det som gäller dig:

Returer

Passar produkten inte eller gillar du den inte? Även om vi ständigt förbättrar våra produktbeskrivningar, bilder och storleksråd, händer det att klätterskorna inte passar, hardshellmaterialet inte känns som förväntat eller att en ryggsäcksmodell inte är gjord för din rygg.

Vi säger bara: Inga problem, skicka tillbaka produkten till oss!

Du kan ta 100 dagar på dig att noggrant granska varan. Inom dessa 100 dagar kan du utan vidare lämna tillbaka produkten. Vänligen förstå att vi bara tar tillbaka oanvända föremål. Se till att du inte tar bort bifogade etiketter eller att smutsiga objektet. Varorna får inte visa några tecken på användning (all info om returrätt).

Leveransland Returfrakt

Sverige*

€ 9.95 med vår retursedel

Har du gjort din beställning mellan den 12/4 2022 och den 30/4 2022? Då bjuder vi på kostnaderna (se översikt).

* Observera att det kan uppstå extra kostnader för paket som är skrymmande (kartong/påse större än 120 cm (L) x 50 cm (B) x 50 cm (D) och/eller tunga (över 20 kg). Avsändaren står för dessa kostnader.

De 4 returstegen

Fyra enkla steg - Så returnerar du
Din lagstadgade ångerrätt berörs inte av detta; följande tillvägagångssätt underlättar dock hanteringen.

1. Fyll i retursedeln Vänligen fyll i den med varje sändning bifogade retursedeln så att vi kan ta hand om din retur så snabbt som möjligt.
2. Förpacka varan Skicka tillbaka varan i den oskadda originalförpackningen inuti en lämplig transportkartong.
3. Skicka varan

Paketet skickar du på egen bekostnad. Som en service kan du enkelt skriva ut en Bergfreunde-retursedel, som blir betydligt billigare än om du betalar den hos posten! De kostnader som vi ska stå för får du tillbaka genom en kreditfaktura.

Eller frankera paketet tillräckligt och skicka det till:
Bergfreunde GmbH, Peter-Schaufler-Straße 18, 72108 Rottenburg - Germany

4. Du får tillbaka dina pengar När din retur har anlänt till oss tar det normalt högst upp till en vecka för oss att kontrollera och hantera den. Du får då en mottagningsbekräftelse och redan inbetalat fakturabelopp återbetalas. Detta kan ta ytterligare några dagar beroende på vilken betalningsmetod du har valt.

Nybeställning istället för byte

För att säkerställa ett i möjligaste mån stort och aktuellt varubestånd kan vi tyvärr inte längre erbjuda ett byte. Om du vill beställa en produkt i en annan färg eller storlek, vänligen skicka tillbaka den ej önskade produkten och gör en nybeställning. På det sättet når ersättningsprodukten dig också mycket snabbare!

Vid garantiärenden

I garantiärenden står vi helt på din sida! All information om hur du ska gå tillväga finns samlad på vår reklamationssida.

Ytterligare frågor?

Har du ytterligare frågor eller behöver hjälp? Vi ser fram emot att få din fråga och hjälper dig gärna via kontakt eller +49 7121-70 12 0.

€ 5 direkt
Till din nästa order
Nej, tack.