Produktreklamation

Här hittar du all information om hur du gör en reklamation inom den lagstadgade garantitiden. Observera avsnittet om tillverkarens frivilliga garantier.

Steg 1: Skicka oss följande uppgifter via vårt kontaktformulär:

  • Ditt kundnummer
  • Beställnings- eller fakturanummer
  • Den defekta produktens artikelnummer
  • Beskrivning av felet: Vad exakt är fel, var på produkten finns felet, när uppstod/upptäcktes felet, är produktens funktion begränsad på grund av felet?

Steg 2:
Vårt reklamationsteam kommer att kontakta dig så snabbt som möjligt med information om vad som händer härnäst.

Steg 3:
Om produkten måste skickas in för kontroll ber vi dig ha överseende med att det kan ta en viss tid. Skicka tillbaka produkten, särskilt textilprodukter och skor, tvättad eller rengjord, för att underlätta för oss. Tack så mycket! Oberoende av detta påverkas dina garantirättigheter naturligtvis inte i någon mån.

Steg 4:
Så snart din reklamation har slutförts kommer vi omgående att informera dig om resultatet av kontrollen.

Mer information om våra reklamationsvillkor:
Garanti tillämpas enligt lagstadgade bestämmelser. För alla fel som uppkommer under den lagstadgade garantitiden har du enligt lag rätt till kompenserande åtgärd. Information om garantin hittar du i våra Allmänna affärsvillkor.

Information om ytterligare tillverkargarantier finns i produktinformationen som medföljer varan. Om du vill utnyttja tillverkarens garanti oberoende av den lagstadgade garantin vidarebefordrar vi gärna din förfrågan till tillverkaren i fråga. Vi ber dig ha överseende med att vi inte kan påverka hur lång tid kontrollen tar. Det är i slutändan endast tillverkaren som avgör om felet omfattas av dennes garanti eller inte.