Returer

På den här sidan har vi sammanställt allt som gäller returer. Välj det som gäller dig:

Returer

Passar produkten inte eller gillar du den inte? Även om vi ständigt förbättrar våra produktbeskrivningar, bilder och storleksråd, händer det att klätterskorna inte passar, hardshellmaterialet inte känns som förväntat eller att en ryggsäcksmodell inte är gjord för din rygg.

Vi säger bara: Inga problem, skicka tillbaka produkten till oss!

Du kan ta 30 dagar på dig att noggrant granska varan. Inom dessa 30 dagar kan du utan vidare lämna tillbaka produkten (All info om Returrätt ).

De 4 returstegen

Fyra enkla steg - Så returnerar du
Din lagstadgade ångerrätt berörs inte av detta; följande tillvägagångssätt underlättar dock hanteringen.

1. Fyll i retursedeln Vänligen fyll i den med varje sändning bifogade retursedeln så att vi kan ta hand om din retur så snabbt som möjligt.
2. Förpacka varan Skicka tillbaka varan i den oskadda originalförpackningen inuti en lämplig transportkartong. Förresten, om du använder det skyddande Bergfreunde-emballaget behöver du inte ens tejp! Förpackningarna från Bergfreunde är optimerade för retursändning och har en extra tejp med vilken du kan återförsluta paketet.
3. Skicka varan

Paketet skickar du på egen bekostnad.\r\n Som en service kan du enkelt skriva ut en Bergfreunde-retursedel, som blir betydligt billigare än om du betalar den hos posten! De kostnader som vi ska stå för får du tillbaka genom en kreditfaktura.

Eller frankera paketet tillräckligt och skicka det till:
Bergfreunde GmbH, Peter-Schaufler-Straße 16, 72108 Rottenburg - Germany

Skicka inte varan utan tillräckligt porto, eftersom vi då måste dra portokostnaderna från din kreditfaktura.

4. Du får tillbaka dina pengar Så snart som produkten har kommit tillbaka till oss, kontrollerar vi den och bearbetar ärendet blixtsnabbt. Du erhåller en mottagningsbekräftelse, sedan dröjer det som regel endast några få arbetsdagar innan redan betalda fakturabelopp har betalats tillbaka av oss.

Nybeställning istället för byte

För att säkerställa ett i möjligaste mån stort och aktuellt varubestånd kan vi tyvärr inte längre erbjuda ett byte. Om du vill beställa en produkt i en annan färg eller storlek, vänligen skicka tillbaka den ej önskade produkten och gör en nybeställning. På det sättet når ersättningsprodukten dig också mycket snabbare!

Vid garantiärenden

I garantiärenden står vi helt på din sida! All information om hur du ska gå tillväga finns samlad på vår reklamationssida .

Transportskador

Vid en transportskada får du givetvis genast ersättning. Kontrollera försändelsen direkt efter mottagandet för att konstatera att ingenting saknas och att paketet är helt; be om möjligt transportören göra noteringar om det finns någon skada eller anmärkning. Informera sedan vårt team på Kontakt eller +49 7121-70 12 0 om skadan så att vi omgående kan betala ut ersättning eller ordna med en ny beställning. Att försumma att göra en reklamation eller att missa att ta kontakt påverkar inte dina lagstadgade garantirättigheter. Du hjälper dock oss att ställa krav på transportföretaget resp. transportförsäkringen.

Ytterligare frågor?

Har du ytterligare frågor eller behöver hjälp? Vi ser fram emot att få din fråga och hjälper dig gärna via Kontakt eller +49 7121-70 12 0.