Reklamationer

När man shoppar flitigt, händer det ju att en produkt går sönder. Vi vill också beskriva temat kring reklamationer för dig som bergsvän på ett tydligt sätt. Vi har sammanställt allt som måste göras och beaktas i samband med en reklamation inom den lagstadgade garantin på 24 månader.

Steg 1:

Skicka oss ett mejl med följande uppgifter (om de finns): Kontakt

  • Kundnummer
  • Fakturanummer och köpdatum
  • Artikelbeteckning
  • En kort felbeskrivning
  • En eller två bilder där defekten syns.

Om det är svår att visa defekten i bild, slå istället en signal till oss i kundserviceteamet på +49 7121-70 12 0.

Steg 2:
Vi tittar på bilderna så snart som möjligt och du får en återkoppling via mejl eller på telefon om hur det går vidare.

Steg 3:
Så snart som den defekta produkten har kommit tillbaka till oss, gasar vi på för att hantera din reklamation och ser till att den hanteras så snabbt som möjligt och till din fulla belåtenhet. Trots det kräver allt detta en viss tid, och vi ber redan i förväg om din förståelse. När det gäller tygprodukter, ber vi dig att skicka tillbaka sådana i rent resp. tvättat skick. Tusen tack!

Steg 4:
När reklamationsärendet är avslutat, ser vi alltid fram emot en återkoppling från din sida. Här kan du tala om huruvida något har skötts bra, men även naturligtvis om du har ett förbättringsförslag. Skicka hos helt enkelt ett mejl: Kontakt.

Ytterligare information om våra reklamationsvillkor:
Garanti tillämpas enligt lagstadgade bestämmelser. För alla brister som uppkommer under den lagstipulerade garantitiden på två år från och med leverans har du laglig rätt till ersättning. Vi tar inget ansvar för skador och brister som uppkommer vid felaktig användning, olämpliga villkor och felaktig förvaring, försumlig eller felaktig skötsel och felaktigt underhåll, genom övernyttjande eller felaktig reparation genom en icke auktoriserad servicepartner. Detaljerad information om garantiåtaganden hittar du i textenAllmänna affärsvillkor.

Information om den extra tillverkargarantin hittar du i den bifogade produktinformationen som medföljer varan. Om en produkt som har köpts hos bergfreunde.se skadas inom garantitiden, hänvisar vi ärendet till respektive tillverkare eller leverantör som får besluta om reparation eller ersättning. Vi kan tyvärr godkänna en reklamation först när tillverkaren har bekräftat den.

€ 5 direkt
Till din nästa order
Nej, tack.

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies.