100 % ärliga åsiktsbidrag från andra bergsvänner
Hur hanterar vi åsiktsbidrag?
Vi anser att inget är mer trovärdigt än den osminkade sanningen från våra kunder. Framför allt när det handlar om utrustning och om feedback gällande denna utrustning som redan används. För att kunna erbjuda trovärdiga omdömen arbetar vi enligt följande tydliga riktlinjer. Tack för att du tar hänsyn till och följer våra omdömesriktlinjer när du lämnar omdömen om produkter i vår butik.
TALA OM VEM DU ÄR OCH VAD DU TYCKER!
Om en utrustning inte håller vad den lovar ska det sägas. Därför raderar vi inga åsiktsbidrag bara för att de är negativa! Tvärtom! Vi är tacksamma; ”skräp” ska ut ur sortimentet. Vi säkerställer också transparens genom att inte tillåta anonyma omdömen. Du behöver därför ett kundkonto till Bergfreunde-butiken för att kunna lämna ett produktomdöme.
VI KASTAR EN BLICK PÅ DET...
Vi håller ett öga på åsiktsbidragen. Och med ”vi” avser vi i första hand vårt team. Eftersom vi naturligtvis inte kan läsa alla inlägg hela tiden, tar vi även tacksamt emot era konstruktiva kommentarer.
Kommentarer markeras tydligt
Om vi kommenterar åsiktsbidrag från er, eller om vi av nedan angivna skäl behandlar dessa på annat sätt, kommer detta att vara synligt för alla inkl. en motivering därtill. Dessutom erhåller författaren av åsiktsbidraget att få ett infomejl.
Vid tveksamheter, ser vi till att hålla en hövlig ton...
När du skapar ett inlägg läggs det i regel upp online direkt. Om vi lägger märke till något speciellt kan vi dock stoppa ditt inlägg för att granska det närmare. Om vi skulle hitta olämpligt innehåll som t.ex. strider mot gällande lagar eller upphovsrätt kommer inlägget att fortsätta vara inaktivt. Annars kommer vi att lägga upp ditt inlägg direkt efter granskningen. Tänk på att alltid hålla en god ton. Behandla varandra artigt och med respekt.
Reklam har inte en chans!
Om vi stöter på omdömen med ren reklam eller omdömen av reklamkaraktär kommer vi att radera dessa omdömen eller ta bort dem från den sammantagna bedömningen. Det är dock tillåtet med beröm.
Korshänvisningar är välkomna.
Vi vill uppmuntra att du hänvisar till andra informationskällor och produkter. I de fall där någon spelar spratt med hjälp av hänvisningar till andra sidor, förbehåller vi oss rätten att radera länkarna i de textbidragen.
Är det verkligen sant?
Hittar vi ett omdöme utan koppling till produkten och/eller erfarenhet av produkten förbehåller vi oss rätten att radera detta omdöme eller inte ta med det i den sammantagna bedömningen.
UTVALDA BILDER OCH FILMER FRÅN KUNDER
Vi uppskattar bilder och filmer från våra kunder och kommer att lyfta fram utvalda sådana som är begripliga utan sammanhang på olika ställen i butiken (t.ex. i detaljvyerna på artikelsidan). Vi ber om förståelse för att reklamationsbilder inte kan lyftas fram på grund av brist på sammanhang. Reglerna för uppladdning av bilder/filmer hittar du här.
Bergfreunde-teamet flaggar för följande
Omdömen från medarbetare på Bergfreunde eller representanter för tillverkaren kan också förekomma. Då markerar vi att det handlar om sådana. På så sätt vet du vem som ligger bakom ett omdöme och kan själv bilda dig en uppfattning om det hela.
Förresten: Om du vill hjälpa till att säkerställa kvaliteten på textbidragen, använd funktionen ”Nyttiga tips” för att lyfta fram särskilt värdefulla textbidrag. Dessutom tittar vi på varje textbidrag som du/ni rapporterar som olämpligt.
Med detta sagt: Hoppas du får stor glädje att textbidragen från andra bergsvänner. Och har du något du vill framföra – ut med det bara!
Har du ytterligare frågor? Vår kundservice hjälper dig gärna:
- Telefon: +49 7121-70 12 0
- Kontakt
Uppdaterad den 20 juni 2022